DOBY TATRY

Doby Tatry, je výzva, o ktorej ste už určite mnohí počuli a možno ste sa do nej aj zapojili tak ako ja. V tejto výzve ide o to, aby ste prekonali seba samého a vystúpili zo svojej komfortnej zóny.

3 a 6

Čo tieto čísla znamenajú? Vaším cieľom je to, aby ste za 3 mesiace zdolali 6 tatranských štítov, ktoré boli vopred vybrané. Poradie aj časové rozpätie v akom ich zdoláte ste si mohli zvoliť sami. Jednalo sa o Predné Solisko, Kriváň, Kôprovský štít, Rysy, Jahňací štít a Východná Vysoká. Mne osobne sa podarilo zdolať prvé 3 menované.

Moje rady a tipy

  1. Majte poistenie do hôr
  2. Určite vyrážajte na turistiku skoro ráno aj kvôli búrkam, ktorá sa väčšinou tvoria v po obedných hodinách
  3. Buďte pripravení na každé počasie keďže na horách je veľmi premenlivé.
  4. Čo sa oblečenia týka. Za mňa je určite fajn mať so sebou zbalené termo prádlo, pršiplášť, náhradné ponožky a tričko. Dobrou vychytávkou sú nohavice, z ktorých si viete spraviť spraviť kraťase ak je vám teplo, a ak je zima, pripnete späť. A ešte majte určite aj bundu dobrú.
  5. Pevná obuv.
  6. Majte so sebou aj dostatočné množstvo tekutín a stravy.
  7. Pre prípad núdze si nezabudnite malú lekárničku. V športových obchodoch ich kúpite za prijateľnú sumu.
  8. Tašku na smeti
  9. Hlavne nezabudnite dobrú náladu, super partiu

Niečo málo na záver

Podľa môjho názoru sa organizátorom výzvy Doby Tatry, podarilo presne to, čo chceli, dostať viac ľudí do hôr. Ja som síce dal len 50% z výzvy, ale som na seba hrdý, že som sa prekonal. Počas toho, ako som dobýjal naše hory som zažil veľa nezabudnuteľných zážitkov. Dúfam mi dáte mnohí za pravdu, že každý by mal zažiť Tatry, lebo tie výhľady, to ticho, kľud a príroda sú fascinujúce. Ak ste sa náhodou toto leto nezapojili nezúfajte v zime sa chystá tiež táto výzva, no s horskými chatami. A ak by ste sa chceli o Doby Tatry dočítať viac, určite navštívte túto stránku http://www.dobytatry.sk. A ešte posledná vec, nikdy sa nepredceňujte a, keď hlásia zlé počasie radšej ísť inokedy, hory nám, predsa neujdú a budú tu aj zajtra.

Pre viac fotiek navštívte môj instagram: https://www.instagram.com/kiko.na.vandrovke/

Pridaj komentár